Вивчення курсу спрямоване на формування та розвиток системи психолого-педагогічних компетентностей, які сприятимуть ефективній педагогічній діяльності, удосконаленню психолого-педагогічної культури викладача
Очікувані результати навчання:
Після завершення навчання ви будете готові:
- Володіти внутрішньою мотивацією та проявляти здатність до власного професійного розвитку і професійної саморефлексії.
- Демонструвати досягнення у своєму професійному розвитку, а також надавати підтримку іншим викладачам щодо їхнього професійного вдосконалення.
- Вирішувати проблеми етики партнерської суб’єкт-суб’єктної взаємодії, етики спілкування з опертям на загальнолюдські цінності та норми закону.
- Розробляти просвітницькі матеріали та програми, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв’язок, оцінювати якість
- Розуміти методи і способи організації індивідуальної та групової роботи студентів під час навчання, організовувати індивідуальну та групову роботу студентів з використанням методів і способів, які дозволять розвивати їхні здібності та враховувати психологічні особливості під час навчання.
- Розуміти методи і способи ефективної комунікації.
- Розуміти методи здійснення індивідуального супроводу, наставництва, менторства; взаємодіяти зі студентами на засадах партнерства та взаємоповаги
- Консультувати студента з питань вибору ним навчальних дисциплін, самоорганізації в процесі навчання; допомагати студенту адаптуватися до умов навчання.
- Демонструвати інноваційність та лідерство у професійній діяльності, результатом яких є підвищення мотивації та здатності студентів до навчання, а колег – до професійного зростання.
- Розуміти сучасні підходи до формування освітніх програм, перелік та вимоги до структурних компонентів освітньої програми; визначити мету, цілі та завдання освітньої програми, програмні результати навчання
- Здійснювати адаптацію та модифікацію існуючих наукових підходів до конкретних ситуацій професійної діяльності.
Теми
- Педагогічна культура викладача
- Роль психічних процесів у пізнавальній активності здобувачів освіти
- Професійна компетентність викладача ЗВО
- Компетентнісний підхід в освіті
- Типологія здобувачів вищої освіти
- Адаптація студентів до освітнього середовища
- Конфлікти у педагогічній діяльності та засоби їх подолання
- Мотивація та стимулювання навчальної діяльності здобувачів освіти
- Педагогічне спілкування
- Педагогічна техніка як складова майстерності викладача
- Психологія тривоги, страху особистості в освітньому процесі: шляхи корекції
- Творчість викладача як складова його педагогічної майстерності
Курс “Психолого-педагогічна підготовка викладача”
Обсяг курсу
150 годин (5 кредитів ECTS; 4 тижні)