18.05.2021 кафедра педагогіки та психології ІПКСФ втретє запросила науково-педагогічних працівників НФаУ до педагогічного майданчика «Педагогічні студії». Тема зустрічі – «Використання інтелект-карт в освітньому процесі».

18.05.2021 кафедра педагогіки та психології ІПКСФ втретє запросила науково-педагогічних працівників НФаУ до педагогічного майданчика «Педагогічні студії». Тема зустрічі – «Використання інтелект-карт в освітньому процесі».
Віртуальний педагогічний майданчик відвідали 41 особа. Директор ІПКСФ, професор Л.В. Галій привітала присутніх і актуалізувала важливість застосування ментальних карт при організації змішаного навчання, дистанційної освіти в університетському освітньому просторі.
Д.пед.н., професор кафедри педагогіки та психології Л.В. Штефан презентувала теоретичні засади створення інтелект-карт, які визначаються також як: «кaрти рoзyмy», «ментальні карти», «кaрти пaм’ятi», «діаграми зв’язків», «концептуальні карти», «асоціативні карти», «мaйнд-мeпи» (вiд aнгл. mind map). Увагу було акцентовано на тому, що в умовах дистанційного та змішаного навчання інтелект-карти є одним з напрямів становлення Е-матетики – науки про електронне учіння. Зазначалося, що за типологією Т.Бьюзена, слід розрізняти: стандартні карти (standard maps) – класичні ментальні карти, що сприяють засвоєнню, запису ідей і розкриттю власної індивідуальності; швидкісні карти, або карти-блискавки (speed maps) – ментальні карти, що стимулюють розумові процеси; майстер-карти (master maps) – об’ємні карти до цілої галузі знань; мега-карти (mega maps) – карти, пов’язані одна з одною.
К.фарм.н., доцент кафедри управління економікою фармації Артюх Тетяна Олександрівна висвітлила досвід упровадження інтелект-карт у курсі «Організація, управління та економіка фармації» в системі післядипломної освіти. Стверджувалося, що найбільшу цікавість у провізорів-інтернів викликав саме процес реалізації завдань за допомогою інтелект-карт. Викладачі кафедри, базуючись на положеннях андрогогіки, спонукають інтернів до активного пошуку альтернативних рішень щодо застосування спеціальних програм для створення карт.
К.і.н., доц. В.Ю. Фесенко доповів про способи створення інтелектуальних карт в мережі Інтернет, що не потребує завантаження та установки спеціального програмного забезпечення на комп’ютер; зосередив увагу на недоліках та перевагах основних програмних засобів (Mindmeister, Coggle, Gitmind), акцентувавши значущість функції колаборативної роботи. Учасники зустрічі мали нагоду долучитися до створення інтелект-карти в синхронному режимі.
Учасники «Педагогічних студій» ініціювали обговорення теми зустрічі, поставивши питання перед спікерами. Підводячи підсумки роботи «Педагогічних студій», завідувачка кафедри педагогіки та психології Т.В. Лутаєва наголосила, що інтeлeкт-кaрти мoжyть стaти нeвiд’ємнoю склaдoвoю oсвiтньoгo прoцeсy, зокрема бyти eфeктивними для організації навчання у закладах вищої освіти, у системі післядипломної освіти. Цeй мeтoд вiдoбрaжaє систeмнiсть i цiлiснiсть знaнь, пoкрaщyє зaпaм’ятoвyвaння i oбрoбкy iнфoрмaцiї здобувачем освіти, yнaoчнює мaтeрiaл, щo прoпoнyється дo вивчeння тa зaсвoєння. Зауважувалося, що відповідно до державної політики у галузі освіти удосконалення психолого-педагогічної компетентності науково-педагогічних працівників під час участі у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах є важливою складовою їх професійного розвитку. Було запропоновано здійснити обмін досвідом упровадження освітніх інновацій на наступній зустрічі «Педагогічних студій».





Мітка:Наукові заходи